i veckan

En bra sak som inträffat är att en av västsveriges bästa människor flyttat till haga östergata, nämligen Elin. Bra tajming nu när det är vinteråthelvete och då är det gött att umgås med andra filmentusiaster/nördar och ha uppesittarkvällar med film, dator och livliga diskussioner. En sådan kväll/natt hade vi i lördags, fint!

Och i måndags hade jag i uppgift att låtsas-dricka-öl på Publik, och "gå på toaletten" fyra sekunder efter tagning, något som fick upprepas ett helt gäng gånger. En trettiosekunders-scen krävde uppenbarligen cirka 25 personer och tio tagningar. Filmindustrin är sjuk, det är därför jag vill syssla med det. Har försökt att diskret flirta till mig nån slags praktik av en vän till familjen som bygger filmkulisser i LA, men man måste gå med i ett speciellt fack och det är inte det lättaste har jag förstått.

Min spontanlugg och finniga haka (fick typ två finnar för första gången på länge samma dag som inspelningen) kommer synas i en kommande film i alla fall. I äkta blogg-anda hade jag kunnat kalla det ett hemligt projekt, men det gör jag inte.

OCH antagligen veckans viktigaste händelse är att min syster kommit hem från Los Angeles efter tre månaders vistelse hos en svensk kändis, haaaha. Mycket hemlighetsmakerier idag, men jag kanske gillar det.
Någon gång ska jag få tummen ur stjärten och skriva ordentliga saker. Har kommit på att jag vill bli krönikör, men det är så sällan man verkligen tar sig tid att skriva något riktigt bra om det inte är en skoluppgift.

Men det löser vi! Hejrå.

Kommentarer
Postat av: elin

Men åh vad fint!!! nu har jag äntligen internet så nu kan jag bask in the glory av detta inlägg!

2010-12-03 @ 17:44:56
URL: http://monkeygonetopaperstreet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0