Gay



Alltid när tjejer hajpar en kändiskille blir icke-kända killar skitsura. Och antagligen även vice versa. Dessa snygga kändiskillar blir genast kallade "gay", "töntar" "emo" eller vad nu en heterosexuell medioker ung kille nu kan tänkas gräva fram ur sitt ordförråd. Den ultimata kändisprettyboyhajpen på senare år är förstås den över Robert Pattinson, efter sin rollprestation som Edward Cullen i Twilight-filmerna som få gått miste om. Efter tre filmer och med ett google-resultat på nästan 60 miljoner träffar är han antagligen samtidens största onanifantasi för heterobrudar och gaykillar världen över.

Men så klagar människor över att Edward inte är tillräckligt våldsam och macho. Det gör honom gay.

Jag har själv inte sett filmeerna eller läst böckerna men jag är intresserad av stora mediafenomen och därför spanar jag runt på forum och annat. Vad jag lärt mig är att Stephanie Meyer, kvinnan bakom Twilightböckerna är mormon och (har ingen superpålitlig källa) ger tio procent av pengarna från Twilight till Mormonrörelsen, som i sin tur lägger stora resurser på anti-gaykampanjer.

Ganska fruktansvärt, även om man förstås inte bör dra slutsatsen att hon är homofientlig (men gör det ändå) för att hon är mormon. Så gay var Edward liksom. Antagligen inte enligt sin skapare. Så tänk på att en köpt bok/film är ett stöd till fundamentalistiska förtryckande rörelser. Man kan faktiskt ladda ner!

Stay hard.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Men va fan! Är hon mormon?! Åh jag vet - man ska inte ha fördomar... Men det har man ju ändå. Kände att jag tappade lite respekt för den kvinnan nu... Dock så gillar jag böckerna skarpt! Sjukt läsvärda enligt mig :)

2011-01-08 @ 22:51:49
URL: http://stockholmthewayiknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0